Opcije pristupačnosti Pristupačnost

Teorijske osnove metodike upoznavanja okoline i početnih matematičkih pojmova

Teorijske osnove metodike upoznavanja okoline i početnih matematičkih pojmova

Teorijske osnove metodike upoznavanja okoline i početnih matematičkih pojmova


OSNOVNI PODACI

Šifra:

41556

ECTS:

4.0

Nositelji:

izv. prof. dr. sc. Marina Diković

Izvođači:

Doris Velan - Seminar

Prijava ispita:


DETALJNE INFORMACIJE

1. KOMPONENTA

  • Predavanja 15
  • Seminar 15

* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)

OPIS PREDMETA:

1. Uvod u kolegij
1.1. Pojmovno određenje istraživačko-spoznajnog kurikuluma/teorijskih osnova upoznavanja okoline i početnih matematičkih pojmova
1.2. Ciljevi i zadaci istraživačko-spoznajnog kurikuluma
2. Istraživačko spoznajni kurikulum
2.1. Kurikulum (pojmovno određenje, obilježja integriranog kurikuluma, nedostaci neintegriranog kurikuluma, modeli integriranog kurikuluma)
2.2. Sukonstrukcija kurikuluma
3. Poticajno okruženje (kontekstualni institucionalni uvjeti)
3.1. Važnost poticajnog okruženja za istraživački, kreativni i spoznajni razvoj djeteta
3.2. Sigurnost djeteta u okruženju
3.3. Poticaji (prirodni i didaktički u okruženju)
4. Važni metodički naputci za odgojitelja u integriranom kurikulumu (istraživanje vlastite prakse, refleksivnost, profesionalni razvoj, kooperativnost i kolaborativnost, učenje s djecom i od djece, metakognitivni procesi, samoevaluacija i odgovornost djece i odgojitelja u procesu vlastitog učenja i primjene strategija učenja i spoznavanja)
5. Didaktičke igre u funkciji istraživačkih i spoznajnih aktivnosti djeteta (važnost, primjeri)
6. Istraživačko-spoznajne početne matematičke aktivnosti djeteta
6.1. Zašto istraživati i spoznavati početne matematičke pojmove
6.2. Razvoj djetetovog apstraktnog mišljenja u funkciji istraživanja i spoznavanja
6.3. Psihološki čimbenici koji utječu na integraciju, istraživanje i spoznavanje početnih matematičkih pojmova (senzorni, perceptivni, kognitivni, socijalni, emocionalni)
7. Matematičko logična načela
8. Teorije učenja u kontekstu istraživanja i spoznavanja početnih matematičkih pojmova
9. Oblikovanje početnih matematičkih pojmova: pridruživanje, razvrstavanje, sparivanje, nizanje, brojanje, učenje brojeva po redu, veza rednog i glavnog broja, znamenke

LITERATURA:

  1. Diković, M., Tatković, S., Legović, M.; Stjecanje i razvijanje kompetencija odgojitelja u inicijalnom obrazovanju. U: N. Tatković, M. Radetić-Paić, I. Blažević (ur.), Kompetencijski pristup kvaliteti ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (str. 155-172); Medulin-Pula: DV Medulin, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli (2016)
  2. Miljak, A.; Življenje djece u vrtiću; Zagreb: SM naklada (2009)
  3. Petrović-Sočo, B.; Kontekst ustanove za rani odgoj i obrazovanje - holistički pristup; Zagreb: Mali profesor (2007)
  4. Slunjski, E.; Integrirani predškolski kurikulum; Zagreb: Mali profesor (2001)
  5. Slunjski, E.; Stvaranje predškolskog kurikuluma u vrtiću - organizaciji koja uči; Zagreb: Mali profesor (2006)
  6. Slunjski, E.; Kurikulum ranog odgoja - istraživanje i konstrukcija; Zagreb: Školska knjiga (2011)
  7. Šagud, M.; Odgojitelj kao refleksivni praktičar; Petrinja: Visoka učiteljska škola. (2006)


NASTAVA

4. SEMESTAR

Obavezni predmet - Redovni studij - Predškolski odgoj


TERMINI KONZULTACIJA

izv. prof. dr. sc. Marina Diković:

neposredno prije i poslije predavanja prema rasporedu uz najavu e-mailom