Opcije pristupačnosti Pristupačnost

Znanstvena monografija „EdUcators in...

Kao završni dio istraživačkih aktivnosti Jean Monnet modula „Highlighting European Values in the Educational Thought“, koji se od akademske godine 2022. do 2024. provodio na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, objavljena je znanstvena monografija „EdUcators in the Classroom“, urednika doc. dr. sc. Marina Beroša (Institut društvenih znanosti Ivo Pilar) i izv. prof. dr. sc. Brune Ćurka (Filozofski Fakultet Sveučilišta u Splitu). Monografija na engleskom jeziku u izdanju Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli nastavlja se na tematiku predstavljenu na istoimenom okruglom stolu održanom 2023. godine u Puli u sklopu Međunarodne znanstvene konferencije 20. dani Mate Demarina.

Sa svojim pomalo intrigantnim naslovom, „EdUcators in the Classroom“ ukazuje na istraživačku interdisciplinarnost, budući da okuplja znanstvenike različitih akademskih profila i pozadina čiji su pronicljivi radovi vezani uz širu temu europskih vrijednosti i s njima povezanim temama kao što su demokracija, solidarnost, građanski angažman, kritičko razmišljanje, odgovornost te kako te teme mogu informirati i oblikovati obrazovanje i nastavne prakse. Nadovezujući se na „HEVET“ projekt, monografija se oslanja na teorijske koncepte iz filozofije odgoja i promišlja o izazovima s kojima se obrazovanje suočava u promjenjivom društvenom i političkom okruženju 21. stoljeća. Dok su neki od izazova univerzalni i bezvremenski (npr. obrazujemo li kako bismo zadovoljili potrebe naših učenika ili potrebe društva?) neki od problema su snažno povezani s našim trenutnim vremenom i mjestom. Filozofija odgoja koja je primjerena 21. stoljeću mora se baviti društvenim transformacijama koje odlučujuće utječu na značenje obrazovanja, njegove ciljeve i njegove prakse, posebice s globalizacijom, digitalizacijom, kulturnom fragmentacijom i transformacijom.

Premda je primarno namijenjena znanstvenicima filozofije odgoja i pedagogije, namjera je da „EdUcators in the Classroom“ služi i kao referentna literatura za buduće generacije studenata koje budu zanimale europske teme u obrazovanju. Nadamo se da će spoj teorijskih pristupa i praktičnih rješenja potaknuti i osnažiti učenike da postanu „EdUcators“, ne samo učitelji europskih vrijednosti, već i istraživači u zajedničkom pothvatu s djecom koja su im povjerena na brigu. Kako bi se to omogućilo, knjiga će ostati dostupna u otvorenom pristupu na stranicama Digitalnog repozitorija Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli (https://repozitorij.unipu.hr/islandora/object/unipu:10167).

Popis obavijesti