Opcije pristupačnosti Pristupačnost

Festival znanosti na FOOZ-u

Studenti i nastavnici Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti u Puli održali su brojne prirodoslovne, matematičke, informatičke, likovne i glazbene radionice i interaktivna predavanja na ovogodišnjem Festivalu znanosti koji se održavao od 10. do 14. svibnja 2021. godine. Tema Festivala bila je Kultura znanosti.

U ponedjeljak 10. svibnja održao se niz interaktivnih predavanja na temu “Imamo li kulturu o znanosti?” koje su proveli studenti 5. godine Učiteljskog studija pod mentorstvom doc. dr. sc. Ines Kovačić. Učenici trećih i četvrtih razreda Osnovne škole Centar pod vodstvom učiteljica Nicoline Catele Bošnjak (3.a), Sandre Legović (3.b), Nataše Makovac (4.a) i Biljane Ivković (4.b) uključili su se u virtualne učionice i aktivno su promatrali video materijale eksperimenata o očuvanju i kruženju energije, sudjelovali su u kvizu znanja o izumima koji su doprinijeli čovječanstvu te pratili predavanja i poticajne savjete o održivom razvoju.

U utorak 11. svibnja, izv. prof. dr. sc. Ivana Paula Gortan-Carlin i mr. sc. Branko Radić, pred. održali su dva predavanja s temom Glazba u znanosti. Predavanja o predmetu, cilju i području muzikologije te o pripremi nastavnog sata s temom slušanja glazbe i obrade pjesme na primjerima djela skladatelja Nella Milottija pratilo je 30-tak studenata Učiteljskog studija Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti Pula.

Kroz interaktivna online predavanja pod nazivom „Vidim, zamišljam, stvaram - važnost i uloga matematičkog razmišljanja i zaključivanja“ Mihael Bišćan, student 5. godine Učiteljskog studija i asistentica Branka Antunović-Piton, s učenicima 7. i 8. razreda i učiteljima matematike Eciom Božcem i Tanjom Gužvić iz Osnovne škole Kaštanjer promišljali su o promatranju svijeta, o trodimenzionalnom prostoru i kako krenuti u izgradnju četverodimenzionalnog, peterodimenzionalnog i n-dimenzionalnog prostora. Kroz razne primjere razgovarali su o slobodi matematičkog mišljenja, pokazali glavne ideje i oblike mišljenja i zaključivanja matematičara, koje su prirodne svakome pojedincu.

Predavanje ‘’Umjetnost je generator razvoja kulture’’ održala je doc. art. Aleksandra Rotar u Gradskoj knjižnici i čitaonici u Puli. Predavanje se temeljilo na kreativnosti umjetnika koji su izumili nove načine likovnog djelovanja, a prikazani su primjeri iz prakse koji čine osnovu kulture znanosti.

Studentica 3. godine Ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja Tina Maružin, pod mentorstvom doc. art. Breze Žižović, pripremila je ineraktivno predavanje ‘’Leonardo da Vinci - umjetnik i znanstvenik’’. Djeci Dječjeg vrtića Dugin svijet i učenicima prvih i drugih razreda Osnovne škole Kaštanjer predstavila je likovne radove i izume Leonarda da Vincija, a zatim ponudila likovnu aktivnost na temu Kostur životinje. Djeca su crtačkim tehnikama, olovkom i flomasterima, rješavala strukturnu crtu kostura životinja.

Radionice izrade stripa održale su se od 11. do 13. svibnja, a vodili su ih studentica 2. godine Učiteljskog studija Ivana Jurišić i Janko Žufić, v. pred. Na osam održanih radionica na aplikaciji Storyboard That sudjelovalo je 324 učenika i 11 učiteljica i učitelja iz OŠ Veli Vrh Pula (razredi 5.a, 5.b, 6.a, 6.b, 6.c), OŠ Vladimira Nazora Rovinj (6.a i 6.b razred), OŠ Marčana (5. i 6. razred), OŠ Fažana (6.b razred), OŠ Tone Peruško Pula (4.a, 4.b i 7.b razred), OŠ Veruda Pula (5.a i 5.b razred) i OŠ Centar Pula (3.a razred). Nakon održavanja radionice, primljeno je preko 200 radova učenika koji su osmislili završetak stripa o znanstveniku Marku.

Zahvaljujemo svim kolegama, studentima, učenicima, učiteljima, odgojiteljima i ostalim sudionicima Festivala znanosti.

Pogledajte i snimke zaslona:

Popis obavijesti