Terenska nastava za studente 5....

U sklopu kolegija Metodika nastave matematike III, studentice 5. godine Učiteljskog studija sudjelovale su u petak, 6.12. na terenskoj nastavi. Uz voditeljicu profesoricu Branku Antunović-Piton sudjelovale su  profesorice Ivana Paula Gortan-Carlin i Gordana Dobrovac.

Primarni cilj terenske nastave bio je usmjeren na popularizaciju znanosti i istraživačkom pristupu učenja i poučavanja STEM predmeta u razrednoj nastavi odnosno na  „promjenu pogleda“ prema rješavanju problema i kako „uživati“ u procesu rješavanja problema. 

Kako doživljavati svijet oko sebe, promatrati, otkrivati, propitivati, promišljati i zaključivati o pojavama, „problemima“ na jedan jednostavan, a u suštini duboko znanstveni način, pokazali su nam redovna profesorica dr. Tatjana Hodnik s Odjela za matematiku i računalstvo Pedagoškog fakulteta u Ljubljani te profesor fizike Luka i Špela u Kući ekperimenata.  A sekundarni i ne manje važan cilj bio je i jest buđenje nekih novih ideja, suradnji kako među studentima tako i među institucijama.

Na Pedagoškom fakultetu profesorica Hodnik održala je radionicu iz matematike, na engleskom jeziku, o rješavanju problema. Početni „strah“ brzo je nestao obzirom na zanimljivost i komunikaciju profesorice Hodnik sa studentima. Rješavalo se i rješavalo… od aritmetičkih do geometrijskih problema, razvijale su se razne strategije, raspravljalo se, provodile generalizacije i vrijeme od dva školska sata jednostavno je proletjelo i inspiriralo svih!

Kuća eksperimenata predstavlja mjesto u kojem znanost privlači kao magnet. Znatiželja vam raste kroz svaki pokus koji provodite, bilo on iz područja matematike, fizike, kemije ili biologije. Pored samostalnog izvođenja pokusa studenti su sudjelovali u radionici pod nazivom „Plinofikacija - Mogu li se plinovi koristiti za gašenje požara? Što se događa s plinovima kada se komprimiraju, a što kada se ohlade?“, a koju je vodio profesor fizike Luka.

Hiša ekperimentov“ je vodeći centar znanosti u Sloveniji.

I njihova poruka je: „Brinemo se kako bi svijet bio bolji tako da:

  • stimuliramo radoznalost, postavljanje pitanja i traženje odgovora,
  • oduševljavamo za učenje,
  • promičemo pogreške i poštujemo iskrenost odgovora „ne znam“,
  • stvaramo kreativnu okolinu."

Cilj terenske nastave je postignut – studenti su pokazali svoje znanje, znatiželju, kreativnost i kritičko mišljenje, kroz otvorenu komunikaciju, istraživanje, rješavanje problema i otkriće.

Pogledajte galeriju fotografija s terenske nastave.

Popis obavijesti