Na 17. Festival znanosti održan od 8. do 13. travnja 2019. godine uključio se Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti. Tema ovogodišnjeg festivala bila je „Boje“, a studenti i nastavnici Fakulteta sudjelovali su sa sljedećim aktivnostima:

1.) SPEKTROSKOP I KALEIDOSKOPI

Studenti 2. i 3. godine preddiplomskog studija Predškolski odgoj s mentoricom Brezom Žižović, pred., su od didaktički neoblikovanog materijala izradili spektroskop i kaleidoskope. Istraživali su različite materijale kako bi dobili razne zanimljive kontraste tame i svjetla, toplih i hladnih boja. Spektroskop je jednostavan instrument za promatranje vidljive svjetlosti pomoću kojeg promatramo svjetlosni spektar. Kaleidoskop je optička naprava odnosno cijev u koju su postavljena tri pravokutnika reflektirajućeg materijala. Na jednoj strani cijevi je otvor kroz koji promatrač gleda, a na drugoj je prozirna komora koja se puni šarenim stakalcima, folijama ili papirićima. Rotiranjem se mijenjaju položaji sitnog materijala u komori i višestruko se reflektiraju. Na taj se način mogu promatrati višestruke kolorističke i kontrastne kombinacije.

2.) BOJE PRIRODE

Posjetitelji su u velikoj auli ‘’Tone Peruško’’ bili upoznati s radionicama na temu ‘’Boje prirode’’. Pripremljeno je 4 radionice pod naslovom: “ Neživa priroda”, “ Boje životinja’’, Boje algi i biljaka’’ i “ Boje u ljudskom tijelu’’. 

Radionice su od 9. do 11. travnja 2019. izvodili studenti i voditelji/ce. Posjetitelji radionica saznali su: Imaju li svi organi u ljudskom tijelu istu boju? Što daje boju cvijeću i lišću? Kako i zašto neke životinje mogu mijenjati svoje obojenje? Koja je boja pojedinih organa u ljudskom tijelu? Što uzrokuje promjenu obojenja pojedinih organa kod biljaka, životinja i ljudi? Što čini “morski” otpad te kako ga pravilno razvrstati u spremnike različitih boja? i mnoga druga.  

Studenti i voditelji pripremili su zanimljive pokuse, demonstracije, prezentacije i plakate.

Radionice su osmislili i pripremili nastavnici i asistenti Odjela za prirodne i zdravstvene studije: Moira Buršić, dipl. ing. biol., Neven Iveša, dipl. ing. biol., dr. sc. Petra Burić, doc. dr. sc. Paolo Paliaga, Dijana Majstorović, mag. med. techn., doc. dr. sc. Gioconda Millotti i doc. dr. sc. Ines Kovačić s Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti.

Radionice su izvodili studenti 2. i 3. godine sveučilišnog preddiplomskog studija Znanost o moru: Filip Bužleta, Mauro Matešković, Dora Steinhauser, Katia Gobić, Oliver Barić, Clara Colosovich, Dorotea Puž, Katia Štokić, Ana Halovanić i Dorotea Anić, studentice 5. godine Učiteljskog studija Paula Peharda i Ana Badurina te studenti 1. i 2. godine preddiplomskog stručnog studija Sestrinstva: Valentina Koporčić, Valeria Đapić, Dora Svitlanović, Josipa Zetović i Ana Subašić. Radionice je posjetilo oko 380 učenika i studenata.

3.) OBOJENA MATEMATIKA

Zašto su boje zanimljive matematičarima? Kako boje pričaju o matematici, a kako matematika priča o bojama ? Dokaz da matematika nisu uvijek samo brojevi i računske operacije, pokazale su studentice 5. godine Učiteljskog studija. Kroz predavanje, igrokaz i radionice pričale su o obojenoj matematici, o problemu četiri boje kroz oblike, uzorke, mjerenja…; puno obojane matematike. Pokaze su kako uz pomoć matematike otkrivamo, primjenjujemo, povezujemo, kreiramo nove spoznaje i ljepote kako matematike tako i svijeta, na zabavan, ali zanimljiv način. Projekt je nastao u sklopu kolegija Metodika nastave matematike 3, uz podršku profesorice Branke Antunović-Piton.

4.) I COLORI NEGLI OCCHI DEI BAMBINI/BOJE U OČIMA DJECE

U Dječjem vrtiću/Scuola dell'infanzia Rin Tin Tin u sklopu kolegija Metodika upoznavanja okoline i početnih matematičkih pojmova i Metodika govorne komunikacije, kroz pet radionica, djeca vrtićke dobi su se upoznala s efektom svjetla i sjene, naučila kako od prirodnih sastojaka izraditi boje, razlikovati primarne boje od sekundarnih, kako dobiti spektar duginih boja te izraditi Newtonov disk. Radionice su osmislile i pripremile studentice 3. godine preddiplomskog stručnog studija Predškolski odgoj na talijanskom jeziku: Ilenia Belli, Silvia Divković, Sara Quarantotto, Sanja Roša, Timea Samsa i Alice Tončić s profesoricama doc. dr. sc. Snježanom Močinić i dr. sc. Lorenom Lazarić, v. pred.

5.) BOJE SVJETLOSTI

Doc. art. Aleksandra je 11. travnja 2019. od 12.00 do 13.20 sati u Dvorani Slavko Zlatić održala predavanje naslova "Boje svjetlosti", a predavanju su prisustvovali studenti. 

6.) BOJE ORFFOVOG INSTRUMENTARIJA

Studentice 4. godine Učiteljskog studija, doc. dr. sc. Ivana Paula Gortan-Carlin i mr. sc. Branko Radić održali su tri radionice i predavanja naziva „Boje Orffovog instrumentarija“ u petak, 12. travnja 2019., s početkom u 8.30, 9.30 i u 10.30 sati u Svečanoj dvorani Tone Peruško.

Prve dvije radionice pratila su djeca Osnovne škole Centar, a zadnju radionicu pratili su studenti 1. godine učiteljskog studija i gosti. 

Publika, njih 70-tak, je najprije osluškivala boje zvuka Orffovog instrumentarija. Slijedila je njihova interpretacija doživljaja zvuka bojom. U drugom dijelu radionice održano je predavanje u vidu predstave u kojem su studentice 4. godine Učiteljskog studijaopisivale i predstavljale glazbene instrumente iz skupine udaraljki (grupa 1. metalofon/ksilofon; grupa 2. štapići/kastanjete; grupa 3. guiro; grupa 4. triangl; i grupa 5. bubanj). Svaka grupa je predstavila jedan do tri instrumenta svirajući i pričajući priču (ili pjesmu) koju su same osmislile. Kako bi predavanje djeci bilo zanimljivije, korištena su razna nastavna pomagala i sredstva koja su prethodno pripremljena: plakati, PowerPoint prezentacija, slikovnica, instrumenti. Za kraj su svi zajedno na Orffovom instrumentariju odsvirali brojalicu „Bumbari i pčele“. Nakon predavanja djeca su mogla i sama upoznati boju instrumenta svirajući na njima. 

7.) IZRADA CRTANOG FILMA

Radionica je namijenjena učenicima razredne nastave, a na radionici se opisivalo kako nastaje crtani film. Kako je nekada nastajao (crtanjem velikog broja crteža), a zatim mijenjanje crteža velikom brzinom. Danas se za crtanje mogu koristiti jednostavni programi (poput Painta/Bojanja). Tijekom radionice se prikazao jedan 90 sekundni crtani film. Voditeljica radionica je bila studentica Andrea Markanović (4. godina Učiteljskog studija), a mentor je Janko Žufić, v. pred.

8.) IZRADA FILMA POMOĆU KAMERE I VIRTUALNE STVARNOSTI

Radionica je namijenjena učenicima razredne nastave. Na radionici se opisivalo kako nastanak dokumentarnog filma koji ima, osim elemenata videa nastalih klasičnim snimanjem, i elemente virtualne stvarnosti. Na radionici je prikazan pet-minutni dokumentarni film o Puli nekad i danas. Prikazane su zgrade za koje se vjeruje da su bile izgrađene prije 2000 godina.

Voditeljice radionica su bile studentice Monika Nekić i Karla Božac (4. godina Učiteljskog studija), a mentor je Janko Žufić, v. pred.

Pogledajte galeriju fotografija s Festivala.

Popis obavijesti